Evaluating the Use of Picture Books and “Read Aloud” Discussions to Explore Complex Topics with Kindergarten Students
Résumé
Read-aloud discussions are highly recommended for classroom literacy practice and for stimulating classroom discussion. In this lesson plan, the practice of read-aloud discussions was explored with respect to its potential to teach kindergarten students about complex concepts such as community awareness. To address this research question, we conducted the read aloud with a book about community with four students. Students’ comments and reflective drawings were then utilized to assess the effectiveness of the activity. Overall, we determined through this lesson plan that complex topics can be explored through read alouds and that learning does not have to be a linear process.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
LicenceLes auteurs qui contribuent à la Revue YOUR Review acceptent de publier leurs articles selon une des trois catégories de la licence 4.0 : Creative Commons Attribution 4.0 International; Creative Commons Attribution-Pas d'Utilisation Commerciale 4.0 International; ou Creative Commons Attribution-Pas de Modification 4.0 International. Tout contenu éditorial de ce site ainsi que les affiches et les résumés sont sous la licence Creative Commons Attribution-Pas de Modification 4.0 International. Pour plus d’informations, veuillez voir :
https://creativecommons.org/licenses/
Dans tous les cas, les auteurs conservent leurs droits d’auteurs et concèdent à la Revue YOUR Review le droit de première publication. Les auteurs peuvent, par la suite, conclure d’autres accords de distribution non exclusifs de la version publiée dans ce périodique (par exemple, l’afficher à un dépôt institutionnel ou le publier dans un livre ou dans un autre périodique) à condition que la reconnaissance fasse mention de la publication originale dans la Revue YOUR Review.